Ogólnym celem kształcenia na kierunku "Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej" jest wykształcenie absolwenta z tytułem licencjata oraz przygotowanie go do prowadzenia samodzielnej działalności w dziedzinie projektowania gier i przestrzeni wirtualnej. Uzyskane wykształcenie pozwoli mu na otwarcie drogi do dalszego kształcenia na studiach drugiego stopnia oraz rozwijania własnej indywidualności. Wydaje Ci się, że to ciekawy kierunek rozwoju? Chciałbyś rozpocząć studia z projektowania gier? Jeśli tak, zachęcamy do dalszej lektury tego artykułu!

W trakcie studiów:

Studia o profilu praktycznym, program obejmuje zarówno zajęcia z grafiki artystycznej, jak i projektowania graficznego z naciskiem na znajomość warsztatu grafiki komputerowej ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych technologii projektowania gier (animacja komputerowa 2D, animacja komputerowa 3D, projektowanie silników gier, projektowanie poziomów gier, efektów specjalnych, oświetlenia, tekstur, operowanie kadrem, modelowanie obiektów 3D, mechanika postaci i obiektów, projektowanie świata gry). Ważnym elementem jest kształtowanie umiejętności pracy zespołowej ze współtwórcami gier komputerowych i rozrywki interaktywnej (scenarzyści, producenci gier, programiści itd.). Studia przygotowują do zawodu grafika w przemyśle gier komputerowych.

Po studiach:
Dzięki uzyskaniu wiedzy i umiejętności poszukiwanych na rynku pracy, po studiach można znaleźć zatrudnienie w szybko rozwijającym się rynku gier i rozrywki interaktywnej, a także w agencjach reklamowych czy instytucjach kultury. Szeroki zakres uzyskanych kompetencji pozwoli na obszerne spektrum przyszłej działalności zawodowej.